Chef de Vacanta
  • Acasă
  • Topuri
  • Informații
  • Știri
  • Destinații de vacanță
România, printre țările din Europa cu cele mai multe zboruri anulate sau întârziate. Val de reclamații: „Zilnic vin aproximativ 50 de pasageri!”

Sursa foto: pexels.com

România, printre țările din Europa cu cele mai multe zboruri anulate sau întârziate. Val de reclamații: „Zilnic vin aproximativ 50 de pasageri!”

Prima pagină » România, printre țările din Europa cu cele mai multe zboruri anulate sau întârziate. Val de reclamații: „Zilnic vin aproximativ 50 de pasageri!”

Aeroporturile din România au printre cele mai multe zboruri anulate sau întârziate din Europa. Din ultimele date înregistrate în 2024, țara noastră s-a clasat în TOP 3 la acest capitol care nu îi face cinste.

A fost un număr semnificativ de turiști nemulțumiți, care au avut vacanțele distruse în această vară. Dacă unii s-au putut considera norocoși că au ajuns la destinație cu întârziere, alții au aflat chiar pe aeroport că zborul lor a fost anulat.

-->

O astfel de situație s-a întâmplat la începutul lunii iulie, când 29 de piloți sau comandanți ai companiei TAROM au invocat diverse probleme și au anunțat că nu pot să vină la muncă. S-au declarat „inapți de zbor”, motiv pentru care 52 de zboruri au fost anulate. Aproximativ 5.000 de pasageri au fost afectați atunci. Și companiile Dan Air și Fly Lili au fost nevoite să amâne sau să anuleze mai multe zboruri, după ce înmatricularea unor avioane s-a făcut cu dificultate.

România are din ce în ce mai multe zboruri anulate sau întârziate

Din datele furnizate de o companie europeană care se ocupă cu recuperarea compensațiilor, nu mai puțin de 3% din totalul zborurilor au fost anulate sau au avut o întârziere mai mare de 3 ore.

România s-a clasat pe podium într-un „top al rușinii”. A avut, alături de Ungaria și Luxemburg, cea mai mare rată de zboruri cu probleme. 3% dintre zborurile care au avut loc în lunile iunie, iulie și august au ajuns la destinație cu o întârziere mai mare de 3 ore. Prin urmare, pasagerii au avut dreptul legal de a cere o despăgubire cuprinsă între 250 și 600 de euro.

„Întârzieri putem să spunem că sunt zilnice. Permanent sunt discuții cu operatorii aerieni, practic partenerii noștri și încercam să minimizăm pe cât se poate disconfortul pasagerilor, astfel încât să fie cât mai puțin întârzieri, cât mai puține anulari„, a declarat Teodor Postelnicu, purtătorul de cuvânt al Companiei Aeroporturi București, pentru stirileprotv.ro.

Pe Aeroportul Internațional „Henri Coandă” București (Otopeni) au fost 33.000 de zboruri în această vară. Ținând cont de statisticile oficiale, aproximativ 1.000 de curse au fost anulate sau au înregistrat întârzieri de cel puțin 3 ore. S-a ajuns astfel ca numărul solicitărilor de despăgubiri să fie unul uriaș. În jur de 500 de pasageri nemulțumiți au depus și plângeri la ANPC.

„În fiecare vară crește numărul acestora și crește și ceea ce reclamă pasagerul. Zilnic vin să spunem aproximativ 50 de pasageri. Fiecare cerere are inclusă o medie de 3 pasageri în aplicație, iar media cheltuielilor generată de întârziere este de aproximativ 300 de euro, asta înseamnă bilet nou, cazare, masa, transport„, a precizat Ramona Colea, reprezentanta unei firme de airclaim, pentru sursa citată anterior.

La nivelul Uniunii Europene, companiile aeriene trebuie să le achite pasagerilor peste 2 miliarde de euro din cauza întârzierilor și zborurilor anulate.

Ce drepturi au pasagerii în cazul în care zborul lor este anulat sau are o întârziere mai mare de trei ore

Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis că pasagerii pot solicita compensații forfetare atunci când ajung la destinația finală cu trei ore sau mai mult decât ora programată de sosire (n.r. trecută pe bilet). Există și o excepție, atunci când compania aeriană i-a anunțat pe călători că întârzierea a fost cauzată de circumstanțe extraordinare.

Ce obligații au companiile aeriene, în cazul întârzierilor:

  • dacă apar întârzieri prelungite, trebuie să le ofere pasagerilor mese și băuturi răcoritoare, dar și dreptul la două apeluri telefonice gratuite
  • dacă zborul nu va mai avea loc în aceeași zi, apare și obligativitatea unei cazări la hotel și asigurarea transportului dus-întors
  • dacă întârzierea este de cinci ore sau mai mult, trebuie să le ramburseze pasagerilor costul integral al biletului

Pasagerilor cărora li s-a anulat zborul trebuie să le fie restituit costul biletului în termen de 7 zile. Toți cei care s-au confruntat cu o astfel de situație au dreptul la o compensație în valoare de:

  • 250 de euro pentru toate zborurile de cel mult 1.500 de kilometri
  • 400 de euro pentru toate zborurile, în interiorul Uniunii Europene, de peste 1.500 de kilometri și pentru toate celelalte zboruri cuprinse între 1.500 și 3.500 de kilometri
  • 600 de euro pentru toate zborurile care nu intră sub incidența compensațiilor anterioare

Cum se pot obține despăgubirile aflați AICI.

Postat în Știri
Tagged compensatii zboruri anulate, compensatii zboruri intarziate, zbor intarziat, zboruri anulate
Leave a comment
Chef de vacanta
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest

Post navigation

   Veste mare de la Washington: “Cel mai probabil, în prima parte a anului viitor românii vor călători fără vize în SUA”
Zboruri spre 6 țări și 11 destinații care costă mai puțin de 100 de lei! Promoția Wizz Air se încheie la miezul nopții   

Din aceeasi categorie

Proiectul Skylark Air își propune să revoluționeze turismul în România

Un avion Boeing 737 devine hotel de lux în Râșnov. Proiect unic în România + Imagini virale

Citeste mai mult...
unde-este-cald-in-decembrie-destinatii

Unde este cald în decembrie? 11 destinații pentru o vacanță la căldură în plină iarnă

Citeste mai mult...

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Author

Hi there, I’m Chef de vacanta

Categorii

  • Destinații de vacanță
  • Featured
  • Informații utile
  • Oferte
  • Știri
  • Topuri
  • Uncategorized
  • Vacanțe în Africa
  • Vacanțe în America
  • Vacanțe în Asia
  • Vacanțe în Europa
  • Vacanțe în România

Tags

bilete de avion bilete de avion ieftine brasov bucuresti destinatii de vacanta destinații de vacanță românia grecia italia litoralul romanesc mamaia tarom turism romania vacante romania wizz air


Telefon: 0773.822.704
E-mail: contact.chefdevacanta[a]gmail.com
CONTACT
Despre noi | Politica de cookies | Politica de confidentialitate | Termene și condiții
© Chef de Vacanță. Toate drepturile rezervate.
Administrează consimțământul
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice anonime. Fără o citație, conformitatea voluntară din partea Furnizorului tău de servicii de internet sau înregistrările suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau preluate numai în acest scop nu pot fi utilizate de obicei pentru a te identifica.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.
Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii {vendor_count} Citește mai multe despre aceste scopuri
Vezi preferințele
{title} {title} {title}