Chef de Vacanta
  • Acasă
  • Topuri
  • Informații
  • Știri
  • Destinații de vacanță
Câți bani poți primi dacă zborul tău a fost anulat sau întârziat! Află cum trebuie să procedezi pentru a fi despăgubit

Sursa foto: pexels.com

Câți bani poți primi dacă zborul tău a fost anulat sau întârziat! Află cum trebuie să procedezi pentru a fi despăgubit

Prima pagină » Câți bani poți primi dacă zborul tău a fost anulat sau întârziat! Află cum trebuie să procedezi pentru a fi despăgubit

Află câți bani poți primi dacă ai întâmpinat probleme și zborul tău a fost anulat sau întârziat. În cazul în care ai avut de suferit în vacanță din cauza companiei aeriene de la care ți-ai cumpărat biletele de avion, iată cum trebuie să procedezi pentru a fi despăgubit.

Uniunea Europeană a stabilit că orice persoană poate fi despăgubită în cazul în care zborul i-a fost anulat, i s-a refuzat îmbarcarea, sau întârzierile au fost uriașe. Astfel, potrivit Regulamentului (CE) nr. 261/2004, toți cei care au avut astfel de probleme au dreptul la o despăgubire de până la 600 de euro (n.r. aproximativ 3000 de lei).

-->

În acest articol găsiți toate detaliile de care aveți nevoie, în cazul în care zborul dumneavoastră a fost anulat sau întârziat. Iată care sunt drepturile pe care le aveți și ce trebuie să faceți pentru a fi despăgubiți.

Câți bani poți primi dacă zborul tău a fost anulat sau întârziat

Potrivit europa.eu, sunt stabilite criterii exacte, pentru a se putea acorda despăgubiri. În primul rând, drepturile pasagerilor, prevăzute de UE se aplică:

  • dacă zborul este efectuat pe teritoriul UE (indiferent dacă este operat de o companie din UE sau din afara UE)
  • dacă se aterizează pe un aeroport din UE venind din afara Uniunii, iar cursa este operată de o companie din UE
  • dacă se decolează de pe un aeroport din UE către o țară din afara Uniunii, indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE
  • dacă nu s-au primit deja anumite compensații (despăgubiri, redirecționare, asistență din partea companiei aeriene) pentru probleme legate de zbor, în baza legislației relevante a unei țări din afara UE

În funcție de distanța zborului și de întârzierea efectivă, compania aeriană poate plăti despăgubiri cuprinse între 250 și 600 de euro.

Cât de mare trebuie să fie întârzierea zborului ca să fie acordate despăgubiri

Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis că pasagerii pot solicita compensații forfetare atunci când ajung la destinația finală cu trei ore sau mai mult decât ora programată de sosire (n.r. trecută pe bilet). Există și o excepție, atunci când compania aeriană i-a anunțat pe călători că întârzierea a fost cauzată de circumstanțe extraordinare.

Ce obligații au companiile aeriene, în cazul întârzierilor:

  • dacă apar întârzieri prelungite, trebuie să le ofere pasagerilor mese și băuturi răcoritoare, dar și dreptul la două apeluri telefonice gratuite
  • dacă zborul nu va mai avea loc în aceeași zi, apare și obligativitatea unei cazări la hotel și asigurarea transportului dus-întors
  • dacă întârzierea este de cinci ore sau mai mult, trebuie să le ramburseze pasagerilor costul integral al biletului

Ce drepturi au pasagerii în cazul în care zborul lor este anulat

În cazul în care zborul dumneavoastră este anulat, puteți alege între rambursare, redirecționare sau revenire la locul de plecare. Compania aeriană de la care ați cumpărat biletul trebuie să vă acorde și asistență în aeroport.

Pasagerilor cărora li s-a anulat zborul trebuie să le fie restituit costul biletului în termen de 7 zile.

Toți cei care s-au confruntat cu o astfel de situație au dreptul la o compensație în valoare de:

  • 250 de euro pentru toate zborurile de cel mult 1.500 de kilometri
  • 400 de euro pentru toate zborurile, în interiorul Uniunii Europene, de peste 1.500 de kilometri și pentru toate celelalte zboruri cuprinse între 1.500 și 3.500 de kilometri
  • 600 de euro pentru toate zborurile care nu intră sub incidența compensațiilor anterioare

Aveți dreptul la despăgubiri doar dacă ați fost informat despre această situație neplăcută cu mai puțin de 14 zile înainte de data planificată a zborului. Compania aeriană poate invoca și în acest caz circumstanțe extraordinare care nu au putut fi evitate cu toate că a adoptat toate măsurile posibile.

Sunt eligibili la despăgubiri și pasagerii cărora li s-a refuzat îmbarcarea din cauza suprarezervării! Această situație este tot mai frecvenă, mai ales în perioada sezonului estival de vârf și a vacanțelor de Sărbători.

Cum se pot obține despăgubirile, dacă zborul a fost anulat sau întârziat

Sunt trei moduri prin care se pot obține compensații în urma unor zboruri anulate sau întârziate. Se poate face o reclamație individuală către compania aeriană, dar aceasta de cele mai multe ori este refuzată. Astfel, se va ajunge la a doua variantă disponibilă – Tribunalul.

Pasagerii care au întâmpinat probleme trebuie să își angajeze un avocat și să întocmească dosarul cu care se vor prezenta în fața judecătorului.

Este și o variantă mult mai facilă, apelarea la o firmă care se ocupă cu obținerea despăgubirilor de la companiile aeriene. Sunt mai multe pe piață, iar acestea practică comisioane cuprinse între 25% și 50%. Aceste firme se ocupă de întocmirea dosarului și nu vă cer nicio sumă de bani. Vor fi plătite doar dacă obțin despăgubirea – își păstrează comisionul practicat, la final.

Cât durează până veți primi despăgubiri, după un zbor anulat sau întârziat

La început vi se vor cere detalii despre zborul anulat/întârziat și completarea unui formular că vă doriți să fiți reprezentați în discuțiile cu compania aeriană. Orice dovadă, care să ateste problemele cu care v-ați confruntat, poate grăbi procedura. În mod normal, banii îi veți primi în cel mult 2 ani (n.r. în general nu durează mai mult 2-3 luni, dacă veți avea câștig de cauză).

De exemplu, site-ul intarziere.ro lucrează în baza unui comision fix de 25% din suma efectivă care va fi recuperată. „Dacă nu primești nicio despăgubire de la compania aeriană, nu ne datorezi nimic!„, se specifică pe site.

Postat în Informații utile
Tagged companie aeriana, compensatii zboruri anulate, compensatii zboruri intarziate, despagubiri, zbor anulat, zbor intarziat
Leave a comment
Chef de vacanta
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest

Post navigation

   Începe Transalpina Fest 2024! Trupele care vor concerta la Rânca și toate detaliile. Intrarea este gratuită
Cele mai frumoase plaje din Creta. Topul plajelor pe care nu ai voie să le ratezi dacă ajungi pe cea mai mare insulă a Greciei   

Din aceeasi categorie

Prețurile pentru un skipass în sezonul 2025-2026

Cât costă să schiezi pe pârtiile din Poiana Brașov, Sinaia, Transalpina și Straja. Prețurile pentru sezonul 2025-2026

Citeste mai mult...
Telecabina Tâmpa a fost modernizată cu 8 milioane de euro

Prețurile biletelor și programul Telecabinei Tâmpa! A fost modernizată cu 8 milioane de euro

Citeste mai mult...

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Author

Hi there, I’m Chef de vacanta

Categorii

  • Destinații de vacanță
  • Featured
  • Informații utile
  • Oferte
  • Știri
  • Topuri
  • Uncategorized
  • Vacanțe în Africa
  • Vacanțe în America
  • Vacanțe în Asia
  • Vacanțe în Europa
  • Vacanțe în România

Tags

bilete de avion bilete de avion ieftine brasov bucuresti destinatii de vacanta destinații de vacanță românia grecia italia litoralul romanesc mamaia tarom turism romania vacante romania wizz air


Telefon: 0773.822.704
E-mail: contact.chefdevacanta[a]gmail.com
CONTACT
Despre noi | Politica de cookies | Politica de confidentialitate | Termene și condiții
© Chef de Vacanță. Toate drepturile rezervate.
Administrează consimțământul
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice anonime. Fără o citație, conformitatea voluntară din partea Furnizorului tău de servicii de internet sau înregistrările suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau preluate numai în acest scop nu pot fi utilizate de obicei pentru a te identifica.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.
Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii {vendor_count} Citește mai multe despre aceste scopuri
Vezi preferințele
{title} {title} {title}