Chef de Vacanta
  • Acasă
  • Topuri
  • Informații
  • Știri
  • Destinații de vacanță
Mega-proiectul de 40 de miliarde de euro care ar putea revoluționa turismul în România: „Va oferi priveliști uluitoare”! Șase țări sunt implicate

Sursa foto: unsplash.com

Mega-proiectul de 40 de miliarde de euro care ar putea revoluționa turismul în România: „Va oferi priveliști uluitoare”! Șase țări sunt implicate

Prima pagină » Mega-proiectul de 40 de miliarde de euro care ar putea revoluționa turismul în România: „Va oferi priveliști uluitoare”! Șase țări sunt implicate

Turismul din România ar putea primi o mână de ajutor de la mega-proiectul de 40 de miliarde de euro care ar urma să conecteze șase țări. Acesta ar urma să unească, prin autostrăzi și cale ferată pentru trenuri de mare viteză, regiunile de la Marea Baltică de cele de la Marea Egee.

Bulgarii au anunțat, în acest an, care este traseul care ar putea revoluționa nu numai comerțul, ci și turismul din zonă. Ruta spectaculoasă cuprinde 1265 de kilometri (n.r. 786 de mile), iar țara noastră este inclusă în Proiectul „ABC+De”.

-->

Nord-estul și sud-estul Europei ar urma să fie conectate prin autostrăzi. Se va diminua astfel considerabil timpul unei călătorii și nu va mai fi nevoie de un ocol prin țările din centrul continentului. Mai exact, s-ar reduce cu 5.000 de kilometri distanța de parcurs, iar transportul de mărfuri ar fi accelerat cu trei săptămâni.

Detalii despre mega-proiectul de 40 de miliarde de euro care ar putea revoluționa turismul în România

Potrivit msn.com, compania „Large Infrastructure Projects” a dezvăluit care sunt cele șase țări implicate în proiectul de avengură. Acestea sunt Bulgaria, România, Grecia, Ungaria, Slovacia și Turcia. Li s-ar putea adăuga, pe parcurs, Cipru și țări din Scandinavia.

Traseul mega-proiectului „ABC+De” / adn.bg

„Proiectul implică construirea a două porturi de marfă – unul în largul Mării Egee, în Grecia, lângă Alexandroupolis, și altul la Marea Baltică, în Polonia, între Gdansk și Kaliningrad. Acestea vor fi conectate printr-o autostradă, un tren de mare viteză, fibră optică, 5G și toate elementele de logistică și infrastructură.

Va fi stimulat și turismul. Autostrada va traversa peisaje diverse, oferind priveliști uluitoare și contribuind la atractivitatea turistică generală a regiunii”, precizează MSN, care citează adn.bg.

Mega-proiectul care va costa aproximativ 40 de miliarde de euro are stabilit un termen de execuție cuprins între cinci și opt ani.

România a trecut, anul trecut, de „borna” de 1000 de kilometri de autostradă. În prezent se poate circula pe 1.115 kilometri, iar în construcție sunt 1.280 de kilometri de autostradă și drum expres. Țara noastră ar urma să fie traversată de o autostradă, de la est la vest, în 2027.

Stațiunile de pe Valea Prahovei „copiază” modelul austriac

Stațiunile de pe Valea Prahovei vor fi incluse într-un master plan care „copiază” modelul austriac. Anunțul a fost făcut chiar de ministrul Turismului din România, care a purtat mai multe discuții cu reprezentanți ai domeniului schiabil din Tirol.

Autoritățile din România au dorit să afle rețeta succesului și să transforme Sinaia, Bușteni, Azuga și Predeal în stațiuni de renume mondial. Acestea ar putea să fie conectate pentru o oferi o experiență minunată pasionaților sporturilor de iarnă.

„Câte asemănări sunt între Kitzbühel și Sinaia, Bușteni, Azuga? Până la discuția cu prietenii austrieci, reprezentanți ai domeniului schiabil Tirol, vedeam doar deosebirile.

Am aflat că stațiunea Kitzbüel este la aceiași altitudine ca Sinaia, că domeniul schiabil urcă până la 2000 de metri și că solul este asemănător. Însă, la Kietźbüel vorbim despre un domeniu schiabil cu 233 km de pârtie, 570 de ha, care unește 7 localități și două județe.

„Am dorit să aflăm care este secretul reușitei lor”

Am dorit să aflăm de la invitații noștri care este secretul reușitei lor și i-am avut alături pe reprezentanții MEAT și pe primarii din Azuga, Adrian Purcaru, din Sinaia, Vlad Oprea și reprezentanta Asociației, Mădălina Savin„, a scris ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan Radu Oprea, pe contul său de Facebook.

Aflate la o distanță de 7 kilometri, Sinaia și Bușteni ar putea ajunge să fie conectate printr-o rețea de transport prin cablu. Experții din Austria au subliniat faptul că trebuie insistat pe atragerea turiștilor pe toată durata anului și nu numai în perioada de iarnă.

Postat în Vacanțe în România
Tagged autostrăzi romania, bulgaria, grecia, mega proiect romania, proiect abc+de, romania, turcia, turism romania
Leave a comment
Chef de vacanta
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Pinterest

Post navigation

   Un oraș din România, inclus în TOP 21 cele mai subestimate destinații de vacanță europene pentru 2025: „Fascinant. Un muzeu în aer liber!”
O comună din România se transformă în stațiune balneoclimaterică! Are lacuri sărate cu proprietăți terapeutice: „Trebuie să devină o zonă de referință!”   

Din aceeasi categorie

Telecabina care urcă pe Tâmpa

Se redeschide Telecabina Tâmpa, după o investiție uriașă: „Capacitatea de transport va crește semnificativ!”

Citeste mai mult...
Cum ajungi la Samskara Beach și care sunt prețurile

Samskara Beach, plaja cu nisip fin aflată la o oră și jumătate de București! Cum ajungi și care sunt prețurile în 2025

Citeste mai mult...

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Author

Hi there, I’m Chef de vacanta

Categorii

  • Destinații de vacanță
  • Featured
  • Informații utile
  • Oferte
  • Știri
  • Topuri
  • Uncategorized
  • Vacanțe în America
  • Vacanțe în Asia
  • Vacanțe în Europa
  • Vacanțe în România

Tags

bilete de avion bilete de avion ieftine brasov bucuresti cluj-napoca destinatii de vacanta destinații de vacanță românia grecia italia litoralul romanesc mamaia tarom turism romania wizz air

Telefon: 0773.822.704
E-mail: contact.chefdevacanta[a]gmail.com
© Chef de vacanta. Toate drepturile rezervate. Politica de cookies